Uppånervänt.

Köper väldigt få gravid/föräldra/mamma-tidningar. Men igår gjorde jag det - men kom bara till första sidan. Till "ledaren."

Den handlade om vilka problem som kan uppstå av presenter som man får av sina föräldrar och kanske framförallt svärföräldrar. Ledarskribenten hade fått en rosa overall med volanger på av sin sambos föräldrar och ville verkligen inte sätta på den på sin dotter. Hon hade ju tänkt att det inte skulle bli så mycket rosa.

Men hon vågar inte be svärföräldrarna om kvittot. Nähe, ok fine, men lägg undan overallen i garderoben då?

Nej nej.

"Nu är det ju så att min bäbis inte bara är min, utan på samma gång deras barnbarn. Självklart behöll vi overallen, och SJÄLVKLART så använde vi den."

Stackars dotter som från första veckan får lära sig att sina egna principer inte är något värda utan att man minsann ska anpassa sig så mycket som möjligt efter vad omvärlden tycker. Och stackars alla blivande mammor som läser tidningen och tror att det är så det ska vara.

Resten av tidningen förblir oläst.

Kommentarer
Postat av: Lövet

Då var vi där igen Marie :) Det du beskrev nu är väl det mest vanliga som finns. Vi måste använda saker vi får fast vi inte gillar dem. Att säga nej tack jag vill inte ha en rosa overall på mitt barn. Det går ju inte för då eeh för dåå eeh... ja vad händer då?! Går jorden under!? Dessa saker brukar passera med att man inte ens tänker på det. Det känns som du kan förändra en del i den synen kanske. Du tänker så rätt i min värld! Ps: Kul att läsa DIN blogg...

2009-11-30 @ 10:39:28
Postat av: Petter

Begåvat o smart som vanligt... Thats why I picked you...:)

2009-11-30 @ 15:01:58
Postat av: Linn

Men frågan kvarstår: Vill monstret ha en rosa overall med volanger eller inte?

2009-11-30 @ 17:52:28
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Linn igen

O så fortsätter jag slå ett slag för www.vardguiden.se eller ännu hellre prata med folk.

"Fast vårdguiden kanske inte har så mycket om kläder", säger Linus.

"Nej, precis", säger jag.

Ture ligger i soffan o räcker upp handen men vi har inte gett honom ordet än så vi vet inte vad han tycker om saken.

Men han har på sig en ljusblå body - som vi fick av min svärmor med orden: "Lite ljusblått måste han ju ha"

2009-11-30 @ 17:55:50
Postat av: Anonym

Haha, ni är bra roliga ni!



Och jag vet inte om Monstret vill ha rosa eller inte. Det återstår att se. Depends on his colors.. :)



Men tanken var mer att man inte måste göra som alla andra säger, vare sig de är svärföräldrar eller mammatidningsredaktörer.. :) Och vare sig det är ljusblått eller rosa.



Jag själv gillar bägge färgerna. Volanger tycker jag dock verkar obekvämt..

2009-11-30 @ 18:27:46
Postat av: Marie

Min plan är att hälsa på Ture (och lite er/dig också) på onsdag eller torsdag, hur känns det?

2009-11-30 @ 18:29:08
Postat av: Linn

Jag förstod egentligen det. Och jag håller med. Men svärisar är knepiga grejer. Besök onsdag eller torsdag känns jättebra. Då är vi bara två o kan behöva båda sällskap o hjälp :o) Dessutom blir jag gärna av med den där påsen som står i den överfulla klädkammaren.

2009-11-30 @ 19:43:01
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Oroa dig inte för mej och mina inköp. Allt kommer att passa perfekt! Annas kan jag skicka Petters babykläder som han hade :)

2009-12-01 @ 00:16:48
Postat av: Marie

Petters barnkläder vill jag gärna ha! Om det innebär att monstret blir lika underbart söt som han var! :)

2009-12-01 @ 03:49:57
Postat av: Petter

Haha! Oroa Dig inte Monstret, jag lovar att du inte ska få några av mina gamla kläder...

2009-12-01 @ 08:40:49
Postat av: Marie

Jooooooooooooo! :) Och det blonda håret tack! Och dreglet! Och leendet! Snälla lille monster!!

2009-12-01 @ 09:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0