Teknikens under.

Petter satt mittemot mig och pratade i telefonen igår. En kompis ville att han skulle läsa in något åt dem och sen skicka det som ljudfil. Petters röst är ju hårdvaluta som vi alla vet. Men han låter tveksam:

- Mmmm, det kan bli lite svårt. Jag jobbar ju inte på radiosporten längre så jag har ju lite dåliga möjligheter. Jag har iofs en microfon här hemma. Jag hör av mig - ska kolla lite på det här.

Han lägger på. Ser fundersam ut. Jag bestämmer mig för att rycka in.

- Men älskling det är ju inga problem. Spela in det du ska så lägger jag in det på datorn sen, så kan vi maila över det.

- Ja, men filen kommer ju bli så stor. Det kommer inte gå att maila.

- Jo då. Om det är en Wave-fil så kan vi bara komprimera den eller packa ner så kan de bara använda win-zip sen och packa upp zip-filen.

En timme senare hör jag Petter prata i telefonen igen, den här gången ute i hallen.

- Det ska nog ordna sig ändå. Jag kom på att det är ju bara att ehhh, packa ner den typ. Komprimera ni vet. Inge problem.... Jo det blir en zipfil förstår du.. Ni behöver winzip för att packa upp den dock.. Men det är enkelt.. Inge problem. Jag ordnar det här..

Kommentarer
Postat av: Mamma & Malisen

Bra jobbat Petter! Hihi!

2010-01-23 @ 17:09:51
Postat av: S

mycket bättre att göra om till mp3 istället! :)

2010-01-29 @ 10:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0